Od 1. srpna začaly do lázeňského města pravidelně zajíždět nové osobní vlaky Regionova. Stalo se tak v rámci plánované obnovy regionálního parku ve Zlínském kraji. Ta byla zahájena v roce 2006, kdy byly první dvě jednotky v typické žluto-zelené barvě nasazeny do pravidelného provozu v rámci celé České republiky na trati Otrokovice – Vizovice. V následujících letech byly další jednotky nasazeny, v rámci Zlínského kraje, na trati Valašské Meziříčí – Rožnov pod Radhoštěm a Vsetín – Velké Karlovice.
nn
"Co se týká Luhačovic, tady byla situace trochu jiná, protože jsou Luhačovice vnímány jako významné turistické centrum. Tady jsme se zaměřili na dvě oblasti. Jednak jsme kompletně zrekonstruovali výpravní budovu. Rekonstrukce probíhala dva roky a stála necelých 6 milionů korun. Druhým krokem byla obnova vozového parku," vysvětlil Ludvík Urban, ředitel Krajského centra osobní dopravy akciové společnosti České dráhy.
nn
Od poloviny července zde byly zkušebně nasazeny dvě motorové jednotky typu Regionova, které nahradily stávající řadu. Regionova jezdí od srpna na pravidelné trati Luhačovice – Újezdec u Luhačovic. Případně bude zajíždět na trať Staré Město u Uherského Hradiště – Bojkovice. Bohužel od 5. srpna čeká cestující do Luhačovic výluka mezi Polichnem a Újezdcem u Luhačovic, takže dva měsíce zde vlaky vůbec nepojedou. Nové jednotky Regionova jsou modernizované motorové vozy 810 s přípojným vozem řady 010. Vyrábějí se v provedení dvou nebo třívozovém (do Luhačovic zajíždějí dvouvozové jednotky) a nabízejí cestujícím větší komfort než bývalé vozy. Vlaky jsou vybaveny klimatizací, bezbariérovým vstupem a vizuálními informacemi pro cestující. Je zde 84 míst na sezení a 105 na stání.
nn
"Jedna jednotka Regionova stojí 22 miliony korun. Za poslední tři roky České dráhy do Luhačovic investovaly téměř 50 milionů korun," dodal Ludvík Urban.
nn
Na počátku ledna 2010 byla v České republice v provozu 101 jednotka Regionova a 20 jednotek Regionova Trio.
nn