Lázně Luhačovice, a. s. v číslech

Rok v největší lázeňské společnosti v Luhačovicích hodnotí Jiří Dědek, obchodní ředitel Lázně Luhačovice, a.s.

Po celý rok 2012 se začaly projevovat změny vyvolané připravovaným indikačním seznamem, který vstoupil v platnost 1. 10. 2012. To nás velmi ovlivnilo v rámci léčebných pobytů plně nebo částečně hrazených zdravotními pojišťovnami ČR. V ostatních segmentech nedošlo ani k nárůstu ani k poklesu. U českých samopláteckých klientů i u zahraničních klientů jsme zůstali na srovnatelných číslech s rokem 2011. Ovšem celkově, jako firma, máme pokles asi o 6,5 % u pobytových dnů a o 5 % klientů, kteří k nám v roce 2012 přijeli.

V rámci segmentu samopláteckých pobytů to s ohledem na rostoucí konkurenci považujeme za mírný úspěch. Jsou to hotely a penziony, které v minulých letech vznikaly a v roce 2012 byly otevřeny. Všichni tito konkurenti začali shánět obdobnou klientelu, klienty na relaxační a preventivní wellness pobyty. Takže to, že v naší společnosti nedošlo k velkému poklesu těchto klientů, považujeme za úspěch. Realizované tržby od klientů zdravotních pojišťoven a od klientů, kteří si pobyty v lázních platí sami, byly v roce 2012 v poměru 50 % klienti ZP a 50 % samoplátci.

Pro rok 2013 jsme si připravili nabídku, ve které se snažíme zdůraznit hostům naši odlišnost od ostatních poskytovatelů služeb v Luhačovicích. Garantujeme využívání přírodního léčivého zdroje. U nás hosté skutečně dostanou procedury s využitím léčivé vody, kterou tady v Luhačovicích máme. Nejde jen o pitnou kúru, ale i inhalace a koupele, kdy jsme například v roce 2012 poskytli celkem 69 000 uhličitých koupelí. To je ta naše odlišnost od ostatních hoteliérů. My i pro samoplátecké klienty poskytujme služby léčebného a preventivního charakteru.

V roce 2012 k nám přijelo 28 500 klientů. To číslo je srovnatelné s předcházejícím rokem. U zahraniční klientely byl srovnatelný počet s rokem 2011. Bylo to zhruba 10 %, tedy necelé tři tisíce klientů. 90 % zahraničních klientů jede jednoznačně za lázeňskou léčbou. Jde o 14denní, 3týdenní pobyty, které si hradí sami. Jsou ho hosté především z Rakouska, ale narůstá klientela ze Slovenska, Německa a Izraele. V roce 2012 využilo služeb akciové společnosti asi 350 klientů z Ruska.

Hlavní partneři