Wellness hotel Augustiniánský dům letos slaví dvě významná výročí

19. března 2014 tomu budou přesně 4 roky, co byl po letech chátrání a následné rozsáhlé rekonstrukci znovu otevřen Augustiniánský dům v Luhačovicích. Současně v červnu tohoto roku uplyne 110 let od jeho vzniku.

Lázeňský objekt „Augustiniánský – často nazýván i Augustiánský dům“ v Luhačovicích byl postaven v letech 1902 – 1904 podle upraveného projektu brněnského architekta Vladimíra Fischera pro augustiniánský klášter sv. Tomáše na Starém Brně. Jedná se o kombinaci novorenesančního stylu hlavního objektu a novogotického stylu kaple, který však tvoří jeden celek.

Dům sloužil jako ubytovací zařízení pro kněží a katolické rodiny. Za jeho zdmi však svého času přespala řada osobností. Běžně tu spávali ministři, biskupové, literáti, či operní pěvci a další významné osobnosti veřejného života. Pravidelným hostem byl hudební skladatel Leoš Janáček, který zde dokonce napsal Glagolskou mši či náčrtky k opeře Liška Bystrouška.

Po Druhé světové válce a v průběhu druhé poloviny 20. století byl objekt v interiéru několikrát radikálně modernizován a doznal značných změn. V roce 1987 byla provedena zásadní rekonstrukce v dobovém stylu. Vše však zůstalo rozestavěné.  Po dvaceti letech chátrání získala dům společnost TEKOO REALITY, s. r. o., jejímž cílem bylo přeměnit Augustiniánský dům na prestižní čtyřhvězdičkový wellness hotel superior.

„19. března oslavíme 4. výročí znovuotevření Augustiniánského domu a v červnu tomu bude 110 let, co byl Augustiniánský dům postaven. Dovolím si hodnotit pouze první výročí, které jsme nějakým způsobem mohli ovlivnit. Jsem moc rád, že předsevzetí, která jsme si před 4 lety dali, se nám postupně daří naplňovat i když cesta, kterou jsme se vydali, nebyla vůbec jednoduchá. Tím, že podobný koncept wellness hotelů v České Republice prakticky neexistoval, museli jsme na většinu věcí přijít vlastním poznáním, či vycházet se zahraničních zkušeností a postupně je aplikovat do českého prostředí. Bylo zapotřebí kreativně přemýšlet a neustále zjišťovat reálnou poptávku na domácím trhu, a poté proměnit do originálních a atraktivních produktů. Nicméně myslím, že jsme to zvládli velmi dobře, za což bych chtěl tímto poděkovat především svým kolegům. Našim přáním bylo, aby Augustiniánský dům patřil po mnoha letech chátrání opět mezi perly Luhačovic nejen jako budova či státní kulturní památka, ale především, jako místo které je synonymem pro harmonické spojení relaxace a rodinné atmosféry. Jako symbol inspirace, kvality služeb, jak v oblasti ubytovací, gastronomické, tak wellness. Naši nabídku jsme uzpůsobili tak, aby naše služby mohli využívat i neubytovaní hosté v Restaurantu Symfonie i wellness centru. Zařadili jsme do nabídky zajímavé produkty pro firemní klienty, ale i zájemce o svatby, kteří oceňují hotelovou kapličku či neopakovatelné svatební obřady pod širým nebem. Nicméně hlavním tématem a zaměřením stále zůstávají wellness pobyty, které dokonale navazují na koncepci domu, kterou vymysleli již před 110 lety ,,Augustiáni,, a tím, je harmonie těla i ducha. Společně s celým týmem usilujeme o to, aby tento duch zde nadále přetrval. Mnoho hotelů si musí vytvářet legendy, aby se staly zajímavými. Augustiniánský dům má svůj opravdový příběh, který se snažíme předávat našim hostům a dalším generacím, kteří budou o Augustiniánský dům v budoucnu pečovat, “ dodává Petr Borák, ředitel hotelu.

Hlavní partneři
Vincentka