Žákům luhačovické základky nově poslouží automat s psacími potřebami a dalšími pomůckami

Zapomenuté kružítko, vypsaná propiska, ztracený úhloměr? Žádný problém! Alespoň ne pro žáky Základní školy Luhačovice. V novém školním roce si totiž snadno dokoupí některou z uvedených pomůcek nebo třeba i sešit, zvýrazňovače či další věci přímo ve škole ještě před hodinou, a to v automatu, který zde byl před začátkem nového školního roku nově nainstalován.

Umístěn byl vedle automatu na nápoje a sušenky v chodbě u respiria hlavní budovy školy. „Je to ideální místo, kde je velký průchod žáků. Vím, že na některých školách tyto automaty už instalovali a osvědčilo se to. Proto když jsme byli osloveni firmou, která takové automaty provozuje, rádi jsme tuto možnost využili,“ sdělil ředitel školy Roman Lebloch. S novou službou pro žáky tak škola neměla ani žádné náklady.
Kromě automatu na psací potřeby se toho letos v budově  této vzdělávací instituce přes prázdniny příliš nedělo, na rozdíl od minulých prázdnin, kdy se měnila v hlavní budově školy okna a rekonstruovalo se respirium. Letos v červenci a srpnu tak v luhačovické základce příliš rušno nebylo. „Jen se vymalovaly některé třídy a spíše se plánovalo a školu tak přes léto navštěvovali projektanti. Plánují se totiž změny v souvislosti se stěhováním DDM Luhačovice do menší budovy školy, které se ale uskuteční až před začátkem školního roku 2020/2021. Takže školu čekají pracovně náročné spíše příští letní prázdniny,“ doplnil Lebloch. Některé třídy používané dosud v hlavní budově pouze jako odborné učebny, budou muset být pak přizpůsobeny, aby mohly sloužit jako kmenové třídy. V menší budově, kam se napřesrok přestěhuje DDM ovšem zůstane po této změně školní družina, ale ne už menší školní kuchyně s jídelnou. „Připravuje se proto i úprava kuchyně v hlavním areálu školy, aby potom zvládla zajistit stravování pro více žáků,“ dodal ředitel školy. Nejenže toto léto tedy byl o prázdninách na luhačovické základce poměrně klid z hlediska různých úprav a oprav. Tentokrát navíc ulehčili učitelskému sboru přípravu na nový školní rok i sami žáci. „Nikdo z nich totiž nedělal opravné zkoušky. Téměř všichni, kterým hrozila pětka na vysvědčení, se ke konci minulého školního roku začali více snažit a povedlo se jim tak nedostatečnou odvrátit. Až na jednoho žáka, který ovšem propadl hned ze tří předmětů, což už opravnou zkoušku neumožňuje. Čeká ho proto opakování ročníku,“ uzavřel Lebloch.

 

Hlavní partneři