Umožnit by to měly nové dlouhodobé smlouvy s autobusovými dopravci, které uzavřel Zlínský kraj. Kraj už chtěl změny na svém území spustit od 15. prosince loňského roku, ale udály se jen částečně. Situaci totiž zablokovala firma BusLine LK vloni na jaře, když u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) napadla veřejnou soutěž na nové autobusové dopravce pro Zlínský kraj, a to aniž by se tendru vůbec zúčastnila. Kraj tak nemohl uzavřít nové dlouhodobé smlouvy s dopravci vzešlými ze soutěže a musel přistoupit pouze k uzavření dočasných smluv na přechodné období. ÚOHS soutěž týkající se dlouhodobého zajištění dopravy v regionu na popud BusLine LK nejprve nepravomocně zrušil. Proti tomuto rozhodnutí kraj podal rozklad, kterému předseda ÚOHS vyhověl. Tento verdikt ale BusLine opět napadl, ÚOHS však jeho argumenty nepřijal. To umožnilo kraji uzavřít na konci ledna smlouvy, a to bez ohledu na fakt, že BusLine ještě napadl věc u soudu. Se zavedením výhod Integrované dopravy ZK tak vedení regionu počítá od začátku příštího roku.
„Smlouvy se všemi dopravci jsou tedy uzavřeny, nicméně jak už zaznělo, začne se podle nich jezdit skutečně až od 1. ledna 2021, neboť dopravci musejí mít dostatek času na to, aby nakoupili nové autobusy, odbavovací systémy a podobně,“ sdělil Pavel Botek, náměstek hejtmana zodpovědný za oblast dopravy
Autobusoví dopravci ve Zlínském kraji od 1. 1. 2021
Oblast Zlín – ARRIVA MORAVA a.s.
Oblast Uherské Hradiště – ČSAD BUS Uherské Hradiště a.s.
Oblast Kroměříž – KRODOS BUS a.s.
Oblast Vsetín – Transdev Morava s.r.o. a TQM holding s.r.o.
Oblast Valašské Meziříčí – Transdev Morava s.r.o. a TQM holding s.r.o.
Oblast Valašské Klobouky – ČSAD BUS Uherské Hradiště a.s.