Předmět vlastivěda ve 4. a 5. ročníku ZŠ formuje u dětí vědomí příslušnosti k vlastnímu národu, rozvíjí zájem o poznání života, tradic a zvyků v různých historických obdobích našich dějin, o poznání místní krajiny a okolí, o náhled do ostatních oblastí naší země i Evropy. Cílem vyučování vlastivědy je, aby děti získaly vztah ke kulturnímu bohatství vlasti, jejímu prostředí a historickým památkám.
nn
nnVedení školy se rozhodlo podpořit výuku vlastivědy vybudováním odborné učebny pro tento předmět. Nutno podotknout, že učebna není něčím novým a neznámým, protože vyučující zeměpisu na 2. stupni ZŠ podobnou učebnu navrhli a zrealizovali na naší škole již před lety, a to v rámci projektu, jenž byl dotován z okresního rozpočtu.
nn
nnUčebna vlastivědy je vybavena rekonstruovaným závěsným systémem pro mapy (ručním, neboť elektrický je příliš drahý), kde jsou nainstalovány mapy, které učitel potřebuje neustále k výuce, audiopřehrávačem, videopřehrávačem a čtecí kamerou napojenými na závěsné monitory. Samozřejmostí je zpětný projektor. Většinu prací a oprav provedla ve výborné kvalitě firma Kašpařík. V učebně se nachází také velké množství pomůcek – obrazy krajin, historické obrazy, miniatury našich památek, fólie na zpětný projektor, audiokazety k daným tématům učiva, videokazety českých historických filmů, jež se vztahují vždy k určitému období našich dějin. Pro činnostní učení dětí je zde samolepicí mapa Evropy, magnetické pruhy se zeměpisnými pojmy, příruční mapy, pracovní sešity a další pomůcky.
nn
nnUčebna je již do budoucna základem pro výuku podle školního vzdělávacího programu ( ŠVP), který si každá škola bude muset vytvořit a podle něhož se má začít učit od l. září 2007. Tvorba vlastních ŠVP musí být v souladu s konkrétními vzdělávacími záměry školy, zohledňuje potřeby a možnosti žáků a zřizovatele školy. Hlavně však musí nezbytně respektovat požadavky na moderní způsob výuky. Ta je založena především na vytváření příležitostí pro praktické činnosti ve vyučovacích hodinách, na aktivním vyhledávání a využívání informací, na vzájemné tvůrčí komunikaci mezi učitelem a žáky i mezi žáky navzájem.
nn
nnNaše škola získává další z řady odborných učeben, a umožňuje tak realizovat cíle základního vzdělávání.
nn